Terug naar de bronnen van Saint-Rémy-Comté

De gemeenteraad heeft de tweede prijs gewonnen in een nationale wedstrijd genaamd “Hoofdstad van Biodiversiteit,” wat een opmerkelijke prestatie is. De jury was onder de indruk van de inspanningen van de stad om verschillende aspecten van biodiversiteit te revitaliseren om ecologisch bewustzijn te creëren en duurzame ontwikkeling te bevorderen.

Bovendien was het een eer voor de gemeenteraad om de “Coup de coeur” van de jury te ontvangen, wat de voorbeeldige en innovatieve aanpak van de raad bevestigt op het gebied van milieubescherming. Deze prestigieuze prijs werd aan de raad gepresenteerd door het Franse bureau voor biodiversiteit en het Ministerie van Ecologische en Solidaire Transitie, wat ongetwijfeld de reputatie van de raad versterkte voor hun toewijding aan duurzame ontwikkeling en het aanpakken van de uitdagingen van klimaatverandering.

Locatie

Op slechts vijftien minuten rijden (of 13 km) vind je het meest spectaculaire natuurreservaat in het hart van het platteland in de buurt van Maison Le Bonheur. Dit adembenemende en fascinerende gebied heeft een breed scala aan inheemse flora en fauna waar je zeker van onder de indruk zult zijn.

Wandelpad beschrijving

Maak een wandeling op het schilderachtige pad in Saint-Remy (70160). Parkeer eerst bij de kerk. Je vindt daar bordjes en een kaart van de route. Volg de bordjes door het dorp totdat je een witte weg ziet die naar het bos leidt. Volg in het bos de gele bordjes die je langs informatieborden langs de route leiden. Bij het vierde informatiebord neem je het smalle pad dat naar beneden gaat. Aan het einde van dit pad ga je rechts en volg je het graspad tot je bij de vijver komt. Bij informatiebord nummer 5 ga je links omhoog. Bij informatiebord nummer 6 ga je rechtdoor en aan het einde van het pad sla je linksaf naar een smalle asfaltweg, waar je bij een picknicktafel kunt pauzeren. Neem vervolgens het eerste pad rechts naar informatiebord nummer 7, waar je rechts omhoog moet. Ga verder op een asfaltweg tot je informatiebord nummer 8 bereikt, waar je de optie hebt om een linkeralternatieve route te nemen. Als je op de hoofdroute blijft, sla je rechtsaf na informatiebord nummer 9 en volg je het pad naar het uitzichtpunt aan de rechterkant. Ga vanaf daar recht door het bos totdat je informatiebord nummer 10 bereikt. Sla rechtsaf en dan linksaf om het langzaam hellende pad te bereiken, waarbij je eerst een weg moet oversteken voordat je informatiebord nummer 11 bereikt. Ga verder op de hoofdweg en sla linksaf op het pad dat omhoog klimt. De rest van de route is gemakkelijk en brengt je terug naar de eerste twee informatieborden en vervolgens terug naar Saint-Remy. Vergeet niet om te stoppen en te genieten van het adembenemende uitzicht op de Superbe-vallei bij het uitzichtpunt wanneer je het dorp bereikt. Uiteindelijk kun je terugkeren naar je auto op de parkeerplaats bij de kerk. Geniet van je wandeling!